24. Valašský mikulášský jarmek

7:27




























Tradiční akce na Valašsku +uvnitř reportáž ČT24





Ahoj moji milí!

Jaký jste měli víkend? 
To já si užívám "klidně". Včera byl nedaleko 24. Valašský mikulášský jarmek. 
Možná jste mohli vidět reportáž včera večer ve zprávách. 



Co to je? 
Je to akce, kde se dodržují místní tradice. Je to obrovská událost, kde je spousta lidí. Byl problém se mezi davem prorvat dál, než jste chtěli. Jarmek se odehrával jako každý rok ve Valašských Kloboukách. Bylo to krásné, všude medovina, slivovice, svařáky ( pro řidiče a děti samozřejmě i čaje :)) ), plno jídla, kyselice, klobásky, pražené ořechy,.... a spoustu stánků s nádhernýma výrobkama! 



Můj přítel a jeho rodina jsou členové muzejní společnosti v místním muzeu. Tudíž jsem se i já stala pořadatelem a pomáhala jsem. Vstávali jsme velice brzy, chystalo se, roznášelo se do dalších domů a míst v Kloboukách ( např. Červený dům, Sokol, Kosenka...) různé plakáty, pokladničky, atd. A od 8:00 hod jsme stáli v muzeu u pokladničky (dobrovolné vstupné) a přítel rozdával programy a já perníčky dětem. Bylo tam velice fajn, jelikož jsme byli v místnosti, kde vedle nás (jako každý rok), byli úžasní staří lidé, kteří mají výrobky (uvidíte níže) ze slupek od kukuřice! A navíc uprostřed místnosti byl obrovský stůl a kolem něj seděli dědáčci v krojích a zpívali koledy, místní písničky a hráli na tradiční nástroje. 




Naše"šichta " končila před 12:00 hod ( už netuším přesný čas) a taky jsme se šli projít po městě. Bylo to šílené- velký dav lidí!
 A co jsme všechno viděli? Spoustu čertů (druh skupiny čertů ukazovaly z kama pochází- z okolních měst) místního Mikuláše, anděly, tradiční ženy a muže v krojích (nejen z Valašských Klobouk), různé místa kde se ukazovali tradice, spoustu stánků s jídlem, občerstvením nebo s výrobky.   








Můžete se podívat na fotografie- snad ti trochu té tradice a té nálady přivedu k tobě :) 

Fotky:




































Tohle jsou ti úžasní lidé, co dělají výrobky stále ve svém věku



Tohle jsem si od nich koupila: je to úžasné.. z minulých ročníků od nich mám andělíčky. A je to taky jediné, co jsem si na jarmeku pořídila (kupovala jsem jinak hlavně jídlo :-D )  





V oříšku betlém... no nejsou šikovní?


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
















Taky jste si mohli koupit jízdu na koníkovi. Jezdili tedy hlavně děti :) 



A takhle se na mě jeden krásný koník usmál :-D




































Live reportáž ČT24 ze včerejší akce 
Pusťte si 199 minutu! :)
Reportáž ČT 24




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Byli jste na podobné akci? 
Jak se vám tahle akce líbí?
Co jste vy dělali o víkendu?

Já se osobně těším na další ročník jarmeku, protože i já budu mít konečně kroj!!! 






Vaše Elen....

You Might Also Like

6 komentářů

  1. To muselo být úžasné. :-) Ty slámové postavičky se mi moc líbí a hlavně proto, že je vyráběla ta usměvavá dvojice, už jen proto bych si jednu postavičku koupila. A fotky jsou moc povedené, vůbec jsem nevěděla, že se ještě něco takového u nás pořádá. :-) Krásný článek! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ti lidé jsou opravdu úžasní a strašně sympatičtí! Jsem ráda, že jsem tě seznámila s něčím "novým" a moc ti děkuji!

      Vymazat
  2. Nádherné fotografie! Takovou atmosféru bych chtěla taky zažít!!

    OdpovědětVymazat

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe