Artists

10:10

                   







Vítám všechny nadšence pro umělce minulosti nebo ty, co je článek zaujal a chtějí se jen podívat na díla umělců :)
Dneska chci přidat příspěvek o dvou známých umělcích a rozhoduji se, kterého si vybrat na seminární práci.

O koho se bude jednat?



Proč to tady vůbec píšu?? 

Jak jsem se již zmiňovala, zbožňuji umění a obdivuji ho! A chci se podělit i s Vámi o dílech, které možná neznáte :)
Dalího znám roky, jeho díla jsou stále obdivuhodné... ale Beksińského jsem objevila před půl rokem!
 Kterého vybrat na seminární práci? Kdo Vás více zaujme? (:







Tak tedy začnu...


Salvador Dalí  (1904-1989)

Co je z jeho životopisu nejdůležitější?

-významný katalánský malíř
-surrealistická díla (ta ho proslavila)
-vlivy futurismu, metafyzické malby i kubismu (v raných dílech)
 -dělal neobvyklé věci jen proto, aby upoutal pozornost a tato cílená pozornost k uznání jeho tvorby širokou veřejností a ke zvýšení prodeje jeho děl
-namaloval více jak 1 500 obrazů 

Dalího díla jsou proslulá překvapující kombinací bizarních snových obrazů s prvotřídním kreslířským a malířským projevem, pro nějž Dalí nacházel inspiraci v pracích starých renesančních mistrů .Vedle toho také ilustroval knihy, navrhoval divadelní scény a kostýmy, vytvořil celou řadu kreseb a desítky plastik a věnoval se různým dalším projektům.


 Vydané knihy o něm- Můj život s Dalím, Salvador Dalí - skutečný příběh.( Podle tohoto románu byl natočen i film s názvem Dali & I: The Surreal Story)






...Kde jsem se vůbec setkala s Dalím? Ne, nebylo to v žádné škole. Když jsem byla malá, jezdila jsem k oční. A v čekárně měla 2 jeho obrazy (viz níže), na které jsem se pokaždé strašně moc těšila a chtěla je pozorovat znova a znova!!! Ale máte pravdu, dozvěděla jsem se jeho jméno ve 3. třídě základní školy, kde se čistě náhodou objevil plakát... (ve škole se vyvěšovaly jako různé prezentace starších žáků)... s jedním z těch obrazů, jeho fotografií a jménem.


PŘEJDĚME TEDY K JEHO DÍLŮM (:



Nejznámější dílo, Persistenci paměti,( dokončil roku 1931 - “Tekoucí” a “pevné” hodiny symbolizují jeho teorii času – spojenou s teorií relativity. Do bytosti uprostřed obrazu Dalí začlenil lidskou postavu (pravděpodobně jeho autoportrét). Strom představuje život a zároveň vzbuzuje neklid. Zlaté útesy jsou reminiscencí rodného Španělska.)


Zde jsou ty dva obrazy, které byly v čekárně :)...






Další díla....












Zajímavosti:
Architektura- jeho muzeum









Dále...


K fotce- Philippe Halsman: Dali Atomicus(1948), nevyretušovaná verze, na které je možné vidět způsob aranžování snímku a chybějící malba v rámu na zadním stojanu


Poslední fotografie Dalího (:


Zdzisław Beksiński (1929- 2005)

Co je z jeho životopisu nejdůležitější?

-polský malíř, grafik, jevištní výtvarník a architekt
-tvůrce monumentálních obrazů v barokním a gotickém duchu
-představitel polského symbolismu,surrealismu a modernismu

Jeho prace jsou ovlivněny vlivem temné doby po druhé světové válce a tragédií jeho rodiny Mě zajímá konkrétně období:… Ke konci 60. let 20. století Beksiński vstupuje do období, které sám nazýval jako „fantaskní“, trvající až do poloviny80. let 20. století. Bylo to jeho nejslavnější období, během kterého vytvořil velmi ponuré obrazy zobrazující surrealistické, post-apocalyptické prostředí s velmi detailními scénami smrti, rozkladu, krajiny plné kostlivců, deformovaných postav s pouští. Tyto malby byly dosti detailní, tvořené s jeho typickou precizností.

 V této době Beksiński prohlásil: 

,,Přeji si malovat tak, jako bych fotografoval své sny“





...Kde jsem se setkala s Zdzisławem Beksińskim?

Brouzdala jsem v noci internetem a našla jsem cca 10ti minutové video, které obsahovalo pouze jeho obrazy. ZDÁLO se mi o nich!!! :D Nikomu to nepřeji, ale mně díky tomu utkvěl v paměti :) Znázorňuje peklo, něco temného... a tím je to pro mě jedinečné a zároveň strašidelné!

 Odkaz  : Video       DOPORUČJI KE SHLÉDNUTÍ!!


Jeho díla, která mě nejvíce zaujaly a nedaly mi spát!...






















Co ještě o autorovi??

Moc Vám už o něm ani více napsat nemůžu, nemám ho dobře nastudovaného...
Jediné, co jsem o něm ještě zajímavého četla bylo, že spáchal sebevraždu (kvůli těm snům?... nedivila bych se..) ale zase před týdnem jsme četla, že byl zavražděn.
Tak tedy, tohle byl polský umělec... (:








Tak jak Vás článek zaujal?? Kdo víc? 
Pro mě to bude velmi těžké rozhodování, koho zvolit na seminární práci (:
Snad Vám taktéž nepřivedu "škaredé" sny :) 
Mějte se zatím krásně! 
E.V.

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Dalího znám také delší dobu, ale na Beksinského jsem narazila nedávno a pak jeho jméno zapomněla, takže dekuji za připomenutí :) Jinak na seminárku bych si vybrala právě jeho, není totiž dle mě tak známý jako Dalí.
    Když tak prosím o mrknutí na můj blog :) http://podivneajestepodivnejsi.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Nějak dopodrobna se o umění nezajímám, ale tohle mě opravdu zaujalo. Dalího samozřejmě znám, i jeho obrazy, ale o Beksińskim slyším poprvé a moc mě jeho obrazy zaujaly, takže díky za inspiraci :) A k seminární práci bych si asi taktéž vybrala jeho :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak dneska jsi mě néémálo zachránila ve škole!!! :D :D
    Měli jsme zjišťovat o Dalím informace a najít ještě nějakého malíře, tak jsem si vzpomněla na tebe a hned jsem to celé "opsala" a dostala jsem za jedna!!
    Snad to nevadí, snad tě nenaštvu!! :D
    Ale díky, díky!!!!

    OdpovědětVymazat

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe